Muziekles

Volharding heeft een goede samenwerking met het Segnocollectief. Het Segnocollectief verzorgt lessen in alle instrumenten welke te vinden zijn in een HaFaBra orkest (Harmonie, Fanfare en Brassband) door enthousiaste gediplomeerde muziekdocenten. De lessen worden onder andere gegeven in ons Muziekcentrum. Voor de lessen aan leerlingen tot 21 jaar is een lesgeldsubsidie van de gemeente Berkelland beschikbaar via de muziekvereniging. Hierdoor kan je lessen volgen voor een gereduceerd tarief.

Het contact met de muziekschool en Volharding wordt geregeld door onze jeugdcoördinator. Al vroeg worden de leerlingen bij de vereniging betrokken middels leuke activiteiten en concerten.

Oriëntatielessen starten weer in het cursusjaar 2024-2025

Het Segnocollectief, de Muziekschool van Berkelland, start in het cursusjaar 2024-2025 weer met muzieklessen voor kinderen van groep 4 en 5 van de basisschool, de Oriëntatie cursus. Waarschijnlijk begin 2025.

Tijdens deze 15 weken durende cursus gaan de kinderen samen aan de slag met het maken van muziek en alles wat daarbij komt kijken zoals samen werken, luisteren naar muziek en zelf muziek schrijven.

Ook zullen de kinderen kennis gaan maken met de verschillende muziekinstrumenten.\

Het rooster van de lessen wordt bepaald n.a.v. het aantal aanmeldingen per plaats, zijn er minimaal 2 of 3 andere vriendjes/vriendinnetjes dan kan de cursus al starten! Het opgeven kan via de website van Segnocollectief.